
 
 

IN THE SUPREME COURT OF THE STATE OF NEVADA 

 

 
NEWS+MEDIA CAPITAL GROUP 
LLC, a Delaware limited liability company; 
and LAS VEGAS REVIEW-JOURNAL, 
INC., a Delaware limited liability 
company,  
 

Appellants/Cross-Respondents 
 

vs. 
 
LAS VEGAS SUN, INC., a Nevada 
corporation, 

Respondent/Cross-Appellant. 

Supreme Court No. 80511 

District Court Case No. A772591 

  

  

 
APPELLANTS’/CROSS-RESPONDENTS’ REPLY IN SUPPORT OF 

MOTION TO FILE PORTIONS OF OPENING BRIEF AND APPENDIX 
UNDER SEAL 

 
KEMP JONES, LLP 
J. Randall Jones, Esq. (#1927) 
Michael J. Gayan, Esq. (#11135) 
Mona Kaveh, Esq. (#11825) 
3800 Howard Hughes Parkway, 17th Floor 
Las Vegas, Nevada 89169 
 
JENNER & BLOCK LLP 
Richard L. Stone, Esq. (pro hac vice) 
David R. Singer, Esq. (pro hac vice) 
Amy M. Gallegos, Esq. (pro hac vice) 
633 West 5th Street, Suite 3600 
Los Angeles, California 90071-2054 
 
Attorneys for Appellants/Cross-Respondents 
News+Media Capital Group LLC and 
Las Vegas Review-Journal, Inc. 

Electronically Filed
Jun 15 2020 05:52 p.m.
Elizabeth A. Brown
Clerk of Supreme Court

Docket 80511   Document 2020-22351



1 
 

 

I. Introduction 

The Sun’s opposition attempts to create a compelling story that the Review-

Journal’s sealing and redacting requests are “strategic” and that the Review-Journal is 

attempting “to control the public narrative.” 6/8 Opp., 1. But when reviewing the 

Review-Journal’s requests and the District Court Sealing Order, it is clear that there is 

nothing “strategic” about it. 5/28 Notice, Ex. 1 (the “District Court Sealing Order”). 

The Review-Journal’s motion simply requests to seal confidential arbitration 

documents (and district court briefs and/or portions of briefs that reference those 

documents)1 included in the appendix.2 Each document and/or district court brief that 

the Review-Journal is seeking to seal in this Court has been ordered sealed by the 

district court in its 17-page Sealing Order, which the Sun hardly mentions. 5/28 Notice, 

Ex. 1, 16 ¶¶ (b)-(g). Although the Sun wants to completely ignore the district court’s 

detailed, well-reasoned decision—which was the culmination of seven months of 

briefing and hearings—that decision is the reason why the confidential documents 

“shall” remain sealed in this Court absent a further order pursuant to SRCR 7. 

Out of an abundance of caution and to ensure compliance with SRCR 7, the 

                                                 
1 The Sun alleges the Review-Journal misrepresented the fact that four of the six briefs 
filed in the district court were filed with redactions and not blanket sealed. 6/8 Opp., 
8. That is untrue. Both fn. 1 of the Review-Journal’s motion and the appendix itself 
indicate which documents were completely sealed or had portions sealed by the district 
court (with the publicly-filed version redacted).  
2 The Sun states that the Review-Journal is asking this Court to redact and seal “four 
volumes of Appendices.” 6/8 Opp., 1. The Review-Journal is not requesting to seal the 
entire four volumes. It is only seeking to seal the portions that the district court ordered 
sealed. 6/1 Mot., 1-2. 



2 
 

 

Review-Journal’s motion also requests to redact portions of its opening brief that 

reference, discuss, and cite to the records sealed by the district court. After further 

review and to demonstrate the Review-Journal has nothing to hide, the Review-Journal 

will stipulate to further limit the redacted portions of its opening brief to a small handful 

of excerpts quoting non-public portions of the Award, screenshots of the profit and 

loss statement, and excerpts of that statement on the following pages: 3, 6-7, 9, 18-20, 

22-28, 31-33, 38-39, 41, 44, 46, 51, 53. The information in these sections of the brief 

was the subject of one or more of the specific motions to seal granted by the district 

court. 5/28 Notice, Ex. 1, 16 ¶ (c); see also AA231-234, 236-247. 

Although the Review-Journal agrees to lift certain redactions in its opening brief, 

it maintains its narrowly-tailored request to seal the pages of its appendix that include 

documents ordered sealed by the district court: AA147-178, 179-204, 230-247, 335-359, 

360-405, 406-473, 474-507, and 530-551.3 The Review-Journal makes this sealing 

request not only pursuant to SRCR 7, but also because of the several independent, 

compelling grounds that exist to keep the confidential arbitration records sealed, 

including this unique situation where the underlying arbitration involved a private 

accounting dispute between two sophisticated competitors that exchanged confidential 

business information. See SRCR 3(4); see also 6/1 Mot., fn. 5. 

                                                 
3 It is anticipated that, as it did in the district court, the Sun will attach thousands of 
pages of irrelevant documents to its brief in this Court in an attempt to unseal many of 
the confidential arbitration records. See 5/28 Notice, Ex. 1, 3:22-24. The Review-
Journal will strongly oppose that request. 



3 
 

 

II. The Sun Ignores SRCR 7 and the District Court Sealing Order.  

Instead of focusing on SRCR 7 and the fact that certain documents attached to 

the Review-Journal’s appendix have already been ordered sealed by the district court, 

the Sun muddies the record and claims those documents are public, which is not true. 

6/8 Opp., 7-8. SRCR 7 states that “[c]ourt records sealed in the trial court shall be 

sealed from public access in the Nevada Supreme Court subject to further order of that 

court.” Because all documents in the Review-Journal’s appendix that the motion seeks 

to seal have already been ordered sealed by the district court, SRCR 7 requires they 

remain sealed absent a further court order. See 5/28 Notice, Ex. 1, 16 ¶¶ (b)-(g). The 

Sun cannot get around that and cites to no case law when alleging in conclusory fashion 

that this Court “owes no deference to the district court’s earlier sealing determination.” 

6/8 Opp., 4.4 The Sun’s opposition is a collateral attack on the District Court Sealing 

Order. The documents sealed by the district court should remain sealed in this Court. 

III. The Compelling Circumstances that Justify the Sealing of the Documents 
in this Court Go Far Beyond the Arbitrator’s Protective Order. 
 
SRCR 3(4) states that the Court may seal records if “compelling privacy or safety 

interests . . . outweigh the public interest in access to the court record.” If this Court 

                                                 
4 The Sun cites to SRCR 4 for the authority that this Court has the “express authority 
to unseal court records on its own motion,” 6/8 Opp., 4, but see United States v. Sealed 
Search Warrants, 686 F.3d 385, 398 (5th Cir. 2017) (holding district court in “best 
position” to “assess . . . the impact of unsealing” records). Although there are only two 
Nevada Supreme Court cases, both unpublished, that cite to SRCR 4, both state that, 
“a party must first seek to unseal a document in district court.” Schweickert v. UNR, 126 
Nev. 754, *1 (June 30, 2010) (unpublished); see also Hopkins v. Selznick, 125 Nev. 1045, 
fn. 3 (Sept. 28, 2009) (unpublished). 



4 
 

 

declines to defer to or even consider the District Court Sealing Order, several provisions 

of SRCR 3(4) still independently justify sealing the documents.  

The Sun focuses on the Arbitrator’s protective order when claiming that order 

“alone” is “insufficient to seal the records.” 6/8 Opp., 9. The Review-Journal, however, 

set forth numerous other factors in its motion that further justify sealing the documents. 

Although the Review-Journal argued that SRCR 3(4)(a) permits the sealing of the 

documents based on the Arbitrator’s protective order authorized by NRS 38.233(5), it 

also cited to SRCR 3(4)(b), which independently authorizes sealing based on the district 

court’s now-modified protective order entered under NRCP 26(c). The Review-Journal 

also cited to SRCR 3(4)(h), which independently justifies sealing the documents based 

on Nevada’s public interest in respecting and protecting private arbitration and the 

parties’ privacy expectations for all materials generated in the arbitration. And lastly, the 

Review-Journal cited to SRCR 3(4)(e) for the proposition that, like Nevada’s compelling 

interest in promoting settlements by respecting confidentiality agreements, Nevada’s 

strong public policy favoring arbitration provides an equally compelling basis for sealing 

private arbitration records (especially ones that are not material to the issues on appeal). 

See also 6/1 Mot., fn. 6 (referencing compelling reasons listed in District Court Sealing 

Order). The Sun fails to address any of these arguments. 

IV. Following the Statutory Process to Confirm or Vacate the Award Does Not 
Automatically Destroy the Arbitration’s Privacy. 

 
The Sun contends, without legal support, that the parties’ agreement to 



5 
 

 

confidentially arbitrate their accounting dispute and the Arbitrator’s confidentiality 

order are nullified simply because the parties moved to confirm/vacate the Award. 6/8 

Opp., 9. If that were true, private arbitrations would cease to exist because the statutorily 

required “next step” after every arbitration is a motion to confirm or vacate an award. 

See NRS §§ 38.239, 38.241. This involuntary publication of private arbitration materials 

would undercut a key benefit of arbitration, and, as a result, discourage parties from 

agreeing to arbitrate. The district court acknowledged this potential chilling effect on 

private arbitrations and expressed “grave concerns about the use of a motion to vacate 

and/or confirm an arbitration award as a tool to transform a bargained for private 

dispute into a public dispute by merely filing a motion.” 5/28 Notice, Ex. 1, 14:1-3. 

V. Conclusion 

 Based upon the foregoing, the Review-Journal respectfully requests that limited 

excerpts of its opening brief and accompanying appendix be maintained under seal in 

this Court (as they have been in the district court). The pages of the appendix with 

documents the Review-Journal is seeking to keep sealed in this Court are: AA147-178, 

179-204, 230-247, 335-359, 360-405, 406-473, 474-507, and 530-551. As a compromise, 

and to maximize open access to the courts under the circumstances, the Review-Journal 

has further limited its request to redact portions of its opening brief to: 3, 6-7, 9, 18-20, 

22-28, 31-33, 38-39, 41, 44, 46, 51, 53. If directed by this Court to do so, the Review-

Journal will re-file its opening brief in the form attached hereto as Exhibit 1. 

 



6 
 

 

DATED this 15th day of June, 2020. 

KEMP JONES, LLP 

  /s/ J. Randall Jones     
J. Randall Jones, Esq. (#1927) 
Michael J. Gayan, Esq. (#11135) 
Mona Kaveh, Esq. (#11825) 
3800 Howard Hughes Parkway, 17th Floor 
Las Vegas, Nevada 89169 
 
Richard L. Stone, Esq. (pro hac vice) 
David R. Singer, Esq. (pro hac vice) 
Amy M. Gallegos, Esq. (pro hac vice) 
JENNER & BLOCK LLP 
633 West 5th Street, Suite 3600 
Los Angeles, California 90071-2054 
 
Attorneys for Appellants/Cross-Respondents 
News+Media Capital Group LLC and 
Las Vegas Review-Journal, Inc.



 
 

CERTIFICATE OF SERVICE 
 

I certify that I am an employee of Kemp Jones, LLP and that on June 15, 2020, 

I caused the foregoing APPELLANTS’/CROSS-RESPONDENTS’ REPLY IN 

SUPPORT OF MOTION TO FILE PORTIONS OF OPENING BRIEF AND 

APPENDIX UNDER SEAL to be served by electronically filing the foregoing with 

the Clerk of the Supreme Court of Nevada by using the court’s electronic filing system, 

which will send notice of electronic filing to the following: 

E. Leif Reid, Esq.  
Kristen L. Martini, Esq.  
Nicole Scott, Esq.  
LEWIS ROCA ROTHGERBER CHRISTIE LLP 
One East Liberty Street, Suite 300 
Reno, Nevada 89501-2128 

  
James J. Pisanelli, Esq.  
Todd L. Bice, Esq.  
Jordan T. Smith, Esq.  
PISANELLI BICE PLLC 
400 South 7th Street, Suite 300 
Las Vegas, Nevada 89101 

 
DATED this 15th day of June, 2020. 
 
       

  /s/ Ali Augustine         
       An employee of Kemp Jones, LLP 

 



EXHIBIT 1



 NEEIN THE SUPREME COURT OF THE STATE OF NEVADA 

NEWS+MEDIA CAPITAL GROUP 
LLC, a Delaware limited liability 
company; and LAS VEGAS 
REVIEW-JOURNAL, INC., a 
Delaware corporation, 

Appellants/Cross-
Respondents 

v. 

LAS VEGAS SUN, INC., a Nevada 
corporation, 

Respondent/Cross-
Appellant.

Supreme Court No. 80511 

OPENING BRIEF OF APPELLANTS/CROSS-RESPONDENTS 

Appeal from the Eighth Judicial District Court of the State of 
Nevada in and for the County of Clark 

The Honorable Timothy Williams 
District Court Case No: A-18-772591-B 

KEMP JONES, LLP 
J. Randall Jones (#1927) 
Michael J. Gayan (#11135) 
Mona Kaveh (#11825) 
3800 Howard Hughes Pkwy,  
17th Floor 
Las Vegas, Nevada 89169 

JENNER & BLOCK LLP 
Richard L. Stone (pro hac vice) 
David R. Singer (pro hac vice) 
Amy M. Gallegos (pro hac vice) 
633 West 5th Street, Suite 3600 
Los Angeles, California 90071 

Attorneys for Appellants/Cross-
Respondents



 

i 

NRAP 26.1 DISCLOSURE 

The undersigned counsel of record certifies that the following 

are persons and entities as described in NRAP 26.1(a), and must be 

disclosed. These representations are made in order that the judges of 

this court may evaluate possible disqualification or recusal. 

Appellants/Cross-Respondents News+Media Capital Group 

LLC (“News+Media”) and Las Vegas Review-Journal, Inc. (“Review-

Journal”) are nongovernmental parties. Review-Journal is a wholly 

owned subsidiary of News+Media, and News+Media is a wholly owned 

subsidiary of Orchid Flower LLC. No publicly held corporation owns 

more than 10% of any of these entities’ stock. 

Appellants/Cross-Respondents have been represented 

throughout this litigation by attorneys at the law firms of Boies 

Schiller Flexner LLP, Morris Law Group, Kemp Jones, LLP, and 

Jenner & Block LLP. 

DATED this 1st day of June, 2020. 

KEMP JONES, LLP 
 
 /s/ J. Randall Jones    
    J. Randall Jones 



 

ii 

TABLE OF CONTENTS 

NRAP 26.1 DISCLOSURE ................................................................ i 

TABLE OF AUTHORITIES ............................................................... v 

JURISDICTIONAL STATEMENT ...................................................... 1 

ROUTING STATEMENT .................................................................. 2 

ISSUE PRESENTED FOR REVIEW ................................................. 3 

STATEMENT OF THE CASE ........................................................... 4 

A. Nature of the Case. ........................................................ 4 

B. Procedural History and Disposition below. ................... 11 

STATEMENT OF FACTS ............................................................... 14 

A. The Old 1989 JOA. ....................................................... 14 

B. The 2005 JOA. ............................................................. 15 

1. The Sun’s new compensation structure. ............... 15 

2. The instructions and template for calculating 
EBITDA. ............................................................... 17 

3. All costs under the 2005 JOA were to be 
“borne” by the Review-Journal, except the 
Sun’s editorial costs. ............................................ 20 

4. The 2005 JOA’s new provision regarding 
editorial costs. ..................................................... 20 

5. The 2005 JOA changed how promotional costs 
were handled. ...................................................... 21 

C. The Sun’s Lawsuit against the Review-Journal. ............ 22 

D. The Arbitrator Disregarded the 2005 JOA’s EBITDA 
Formula. ...................................................................... 23 



 

iii 

1. Despite the 2005 JOA’s plain language, the 
arbitrator held that the Review-Journal’s 
editorial costs could not be deducted. .................. 23 

2. Despite the 2005 JOA’s plain language, the 
arbitrator held that the Review-Journal’s 
separate promotional costs could not be 
deducted. ............................................................. 26 

E. The District Court Rubber-Stamped the Award. ........... 28 

SUMMARY OF THE ARGUMENT .................................................. 29 

ARGUMENT ................................................................................. 34 

I. Standard of Review. ............................................................. 34 

II. The District Court Failed to Follow Mandatory Precedent 
that Required the Award to be Vacated. ............................... 35 

A. This Court’s Precedent Requiring Courts to Vacate 
Arbitration Awards that Contradict the Parties’ 
Agreement Was Controlling Here. ................................. 35 

B. Washoe Did Not Overrule Coblentz and Does Not 
Justify the District Court’s Refusal to Vacate the 
Award. ......................................................................... 39 

III. None of the Sun’s or the Arbitrator’s Arguments Justify 
Ignoring the 2005 JOA’s Plain Language. ............................. 41 

A. The Review-Journal Is Not Improperly “Charging the 
JOA” For Separate Costs. ............................................. 41 

B. The Sun’s Attempt to Avoid the 2005 JOA’s Plain 
Language by Manufacturing an Ambiguity Is 
Baseless. ...................................................................... 43 

C. The Court Should Reject the Sun’s Attempt to Use 
“Contract Interpretation” to Avoid the 2005 JOA’s 
Plain Meaning. ............................................................. 48 



iv 

IV. Because the Award, on Its Face, Conflicts with the 2005
JOA’s Unambiguous EBITDA Formula, the Conflict Was
“Clear And Convincing.” ....................................................... 51 

CONCLUSION .............................................................................. 53 



 

v 

TABLE OF AUTHORITIES 

 Page(s) 

CASES 

Anderson v. Sanchez, 
132 Nev. 357, 373 P. 3d 860 (2016).......................................... 34 

Chemeon Surface Technology, LLC v. Metalast International, Inc., 
No. 315CV00294MMDVPC, 2017 WL 1015009 (D. Nev. Mar. 15 
2017) ....................................................................................... 45 

Coblentz v. Hotel Employees & Rest. Employees Union Welfare Fund, 
112 Nev. 1161, 925 P.2d 496 (1996) .................................. passim 

Int’l Ass’n of Firefighters, Local 1285 v. City of Las Vegas, 
107 Nev. 906, 823 P.2d 877 (1991)..................................... 35, 40 

King v. St. Clair, 
134 Nev. 137, 414 P.3d 314 (2018)........................................... 52 

Mendenhall v. Tassinari, 
133 Nev. 614, 403 P.3d 364 (2017)........................................... 43 

Nevada Food King, Inc. v. Reno Press Brick Co., 
81 Nev. 135, 400 P. 2d 140 (1965) ........................................... 50 

Paseo Verde Gibson Apts. LLC v. Valley Ass’n, Inc., 
No. 216CV03000KJDPAL, 2018 WL 1536806 (D. Nev. Mar. 29, 
2018) ....................................................................................... 38 

Pentax Corp. v. Boyd, 
111 Nev. 1296, 904 P.2d 1024 (1995) ....................................... 38 

Reno Club v. Young Inv. Co., 
64 Nev. 312, 182 P.2d 1011 (1947)............................... 42, 43, 50 

Thomas v. City of N. Las Vegas, 
122 Nev. 82, 127 P.3d 1057 (2006)........................................... 34 

Washoe Cty. Sch. Dist. v. White,  
133 Nev. 301, 396 P.3d 834(2017).....................30, 34, 35, 39, 40 



 

vi 

Wichinsky v. Mosa, 
109 Nev. 84, 847 P.2d 727 (1993) ............................ 4, 29, 35, 38 

STATUTES 

Newspaper Preservation Act, 15 U.S.C. § 1801, et seq. ................. 14 

NRS 38.247(c) ................................................................................ 1 

OTHER AUTHORITIES 

ATTORNEY’S HANDBOOK OF ACCOUNTING, AUDITING, AND FINANCIAL 

REPORTING, § 4.04[2] (4th ed. 2017) ........................................... 27 

The Formula for Calculating EBITDA (with Examples), INVESTOPEDIA 

(Dec. 17, 2019), 
https://www.investopedia.com/ask/answers/031815/what-
formula-calculating-ebitda.asp ............................................. 5, 46 

How are Earnings and Income Different?, INVESTOPEDIA (Nov. 6, 
2019), 
https://www.investopedia.com/ask/answers/070615/what-
difference-between-earnings-and-income.asp ........................... 17 

11 Williston on Contracts § 32.6 (4th ed. 2020) ............................ 45 

 
 



 

1 

JURISDICTIONAL STATEMENT 

This Court has jurisdiction over this matter under NRS 

38.247(c), which makes an order confirming an arbitration award 

immediately appealable. Additionally, the district court entered a 

final judgment based on the arbitration award, so this Court also has 

jurisdiction under NRAP 3A(b)(1). 

The district court issued its findings of fact, conclusions of law, 

and order affirming the arbitration award on January 28, 2020. 

VII AA at 1299.1 That same day, the Review-Journal and News+Media 

filed their notice of appeal. V AA at 821. On February 28, 2020, the 

district court entered judgment on the arbitration award. V AA at 

991. The Review-Journal and News+Media filed an amended notice 

of appeal on March 3, 2020, to include the judgment in the appeal. 

VI AA at 1030. This appeal is timely under NRAP 4(a)(1), which 

requires a notice of appeal to be filed no later than 30 days after the 

date that written notice of entry of the judgment or order appealed 

from is served. NRAP 4(a)(1). 

  

                                  
1 References to “__ AA at __” refer to the volume and page number of 
Appellants’ Appendix. 



 

2 

ROUTING STATEMENT 

This case is presumptively retained by this Court under NRAP 

17(a)(9) because it originated in business court. 

  



 

3 

ISSUE PRESENTED FOR REVIEW 

The joint operating arrangement (“2005 JOA”) between the Las 

Vegas Review-Journal and Las Vegas Sun newspapers contains a 

clear formula for calculating EBITDA2 to determine the Sun’s profit-

sharing payment. It requires EBITDA to be calculated “in a manner 

consistent with the computation of ‘Retention’ as that line item 

appears on the profit and loss statement for Stephens Media Group 

[the Review-Journal’s former owner] for the period ended December 

31, 2004.”3  

 

Despite this plain language, the arbitrator ruled that the 

Review-Journal was prohibited from deducting editorial costs and 

certain promotional costs when calculating EBITDA. This Court’s 

precedent requires arbitrators to follow the parties’ contract, and 

mandates that an award that conflicts with the contract must be 

vacated. Did the district court err by confirming the award even 

though it conflicts with the 2005 JOA?  

                                  
2 EBITDA stands for earnings before interest, taxes, depreciation, and 
amortization. 
3
 II AA at 226. 

4 II AA at 233. 



 

4 

STATEMENT OF THE CASE 

A. Nature of the Case. 

An arbitrator presiding over a contractual arbitration is not 

entitled to ignore the parties’ agreement or rewrite it to make a 

different bargain than the parties made for themselves. This has been 

settled law in Nevada for nearly 50 years. To be sure, arbitrators have 

broad discretion and are subject to limited review—but that does not 

mean courts must sit idly by while an arbitrator casts aside 

unambiguous, bargained-for contract provisions and replaces them 

with terms of his own choosing. To the contrary, an unbroken line of 

this Court’s precedents makes clear that an arbitration award that 

conflicts with an unambiguous term in the parties’ contract must be 

vacated.5 This is one of the rare cases in which an arbitrator 

inexplicably decided not to follow the parties’ contract. 

                                  
5 Coblentz v. Hotel Employees & Rest. Employees Union Welfare Fund, 
112 Nev. 1161, 1168-1169, 925 P.2d 496, 500-01 (1996) (reversing 
order confirming arbitration award that conflicted with the parties’ 
contract); Wichinsky v. Mosa, 109 Nev. 84, 89, 847 P.2d 727, 730-31 
(1993) (If an award is “unsupported by the agreement, it may not be 
enforced”) (quoting Exber, Inc. v. Sletten Constr. Co., 92 Nev. 721, 731, 
558 P.2d 517, 523 (1976)). 



 

5 

The contract at issue, the 2005 JOA, provides that the Sun 

newspaper is to be distributed as an insert inside the Review-Journal 

newspaper, and requires the Review-Journal to “bear” (i.e., pay) all 

operating costs for both newspapers, except for the Sun’s editorial 

costs. The Sun receives compensation in the form of an annual profit-

sharing payment from the Review-Journal. The amount of the Sun’s 

payment is based on an EBITDA calculation that includes earnings 

of the Review-Journal/Sun joint media product, as well as certain of 

the Review-Journal’s other print publications.6 Effectively, if EBITDA 

increases from one year to the next, then the Sun’s payment 

increases in the following year by the same percentage. If EBITDA 

decreases, the Sun’s payment decreases by the same percentage.  

The core issue presented to the arbitrator was straightforward: 

when the Review-Journal subtracts operating expenses from 

revenues in order to calculate EBITDA for the purpose of determining 

                                  
6 EBITDA is a measure of profitability. To determine a company’s 
EBITDA, one first computes earnings by subtracting expenses from 
revenues. Then, amounts reflecting interest, taxes, depreciation, and 
amortization are added back in. EBITDA is a common, well-known 
calculation. See The Formula for Calculating EBITDA (with Examples), 
INVESTOPEDIA (Dec. 17, 2019), 
https://www.investopedia.com/ask/answers/031815/what-
formula-calculating-ebitda.asp. 



 

6 

the Sun’s annual profits payment, should the Review-Journal’s 

editorial costs and promotional costs be included as operating 

expenses that are subtracted from its revenues, the same as all of its 

other costs? The issue is straightforward because it is answered in 

the 2005 JOA, which contains explicit instructions for how EBITDA 

must be calculated for the purpose of determining the Sun’s annual 

profits payment: 

The Parties intend that EBITDA be calculated in a manner 
consistent with the computation of ‘Retention’ as that line 
item appears on the profit and loss statement for Stephens 
Media Group for the period ended December 31, 2004.”  

II AA at 226 (emphasis added).  

“Retention” is a way of computing earnings used by many in the 

newspaper industry and used by Stephens Media. II AA at 240. It is 

similar to EBITDA. See id. Stephens Media Group owned the Review-

Journal in 2005. When the parties were negotiating the 2005 JOA, 

the 2004 Stephens Media profit and loss statement was the most 

recent example of an EBITDA calculation for the Review-Journal. 

 

 

  





 

8 

promotional costs cannot be deducted, though the Sun is unable to 

explain why they should be treated differently than other costs 

“borne” by the Review-Journal. 

Since the inception of the 2005 JOA, regardless of what entities 

owned the Review-Journal and its other publications, the Review-

Journal calculated EBITDA in accordance with the agreement’s plain 

language. And for the first nine years of the 2005 JOA, the Sun never 

complained about editorial expenses being deducted. And why would 

they have? The contract was clear.  

However, in 2014, as the challenges facing the newspaper 

industry hit the Review-Journal’s bottom line and, correspondingly, 

decreased the Sun’s payout, the Sun suddenly decided that the 

Review-Journal had been calculating EBITDA wrong all these years. 

It sued the Review-Journal’s then-owner, alleging it had breached the 

2005 JOA by deducting editorial costs when calculating EBITDA—

even though the 2005 JOA requires these costs to be deducted. That 

case was settled confidentially and dismissed with prejudice. Then, 

in 2018, the Sun asserted similar claims against the Review-

Journal’s current owners, the Appellants/Cross-Respondents.  



 

9 

It is hard to imagine how the EBITDA formula could have been 

more clear. The parties mutually agreed upon an existing profit and 

loss statement to use as a template, and incorporated it by reference 

into the agreement.       

 

 Yet the arbitrator ignored that template and ruled that the 

2005 JOA prohibits the Review-Journal from deducting editorial costs 

and costs for certain promotional activities in the EBITDA 

calculation. He also, incredibly, ordered the Review-Journal to 

continue to include revenues from those same promotional activities 

in the EBITDA calculation without deducting the corresponding 

costs, violating both the 2005 JOA and basic accounting principles. 

The arbitrator’s failure to follow the contract leads to an absurd 

result. By requiring the Review-Journal to ignore its largest expense 

category in the EBITDA calculation, the arbitrator rendered EBITDA 

useless as a measure of profitability, thereby creating a situation 

where, for the next 20 years, the Review-Journal will potentially be 

forced to pay millions of dollars in “profit-sharing” payments to the 

Sun—even when the Review-Journal is losing money and has no 

profits to share.  



10 

It was obvious to everyone that the arbitrator’s ruling conflicts 

with the agreement. At the hearing on the Review-Journal’s motion 

to vacate, the Sun’s counsel acknowledged that “a literal reading” of 

the EBITDA definition supported the Review-Journal’s position.7 The 

district court judge seemed to recognize this as well—his main 

concern at the hearing was whether he had the authority to overturn 

the award or whether his “hands were tied” by cases holding that 

arbitration awards cannot be vacated just because the arbitrator 

decided an issue incorrectly.8  

In fact, the district court was so concerned about overstepping 

its role that it refused to consider this Court’s precedents squarely 

holding that awards that conflict with the parties’ contract must be 

vacated. Its opinion confirming the award focused almost exclusively 

on the high standard for overturning an award due to a legal error, 

and did not analyze whether the award is consistent with the 2005 

JOA—even though that was the central question presented by the 

Review-Journal’s motion to vacate. 

7 IV AA at 649: 6-9. 
8 Id. at 614:12-17. 



 

11 

By confirming an award that, on its face, disregarded the 

express terms of the 2005 JOA, the district court disobeyed 

mandatory precedent and abdicated its responsibility to enforce the 

standards governing arbitrations in this state. Affirming the district 

court’s decision would materially change the law, reverse decades of 

precedent, and undercut Nevada’s strong public policy in favor of 

arbitration. Nevada law has always been clear that when parties 

agree to have a dispute resolved by arbitration, they undertake the 

risk that the arbitrator will apply the law incorrectly, but they never 

waive the right to have an unambiguous contract enforced as written. 

Businesses will have no choice but to abandon arbitration in favor of 

litigation if submitting a dispute to a private arbitrator means that 

contracts can be rewritten after fifteen years of performance, and 

existing business relationships can be dismantled and restructured 

with no concern for the agreement that the parties negotiated. The 

ruling below should be reversed.  

B. Procedural History and Disposition below. 

The Sun filed its complaint in April 2018, alleging, among other 

things, that the Review-Journal had breached the 2005 JOA by 

deducting editorial costs and certain promotional costs from earnings 



 

12 

when calculating EBITDA for the purpose of determining the Sun’s 

annual profits payment. I AA at 1, 21-29. The Sun sought a 

declaratory judgment prohibiting the Review-Journal from deducting 

these costs going forward, as well as damages for the Review-

Journal’s alleged breaches. Id. at 21-29. The Sun also asserted a 

claim for “tortious breach” of the duty of good faith and fair dealing. 

Id. at 28-29. Finally, the Sun asked the arbitrator to order an audit. 

Id. at 30. These claims were compelled to arbitration on November 

21, 2018. I AA at 115.9 

On July 2, 2019, the arbitrator ruled in favor of the Sun on 

some of its declaratory relief and breach of contract claims, finding 

that—notwithstanding the JOA’s clear language—the Review-

Journal was prohibited from deducting editorial costs and certain 

promotional activities costs when calculating EBITDA. II AA at 236. 

The arbitrator awarded the Sun $1.6 million plus interest on its claim 

                                  
9 The Sun’s complaint also included claims that did not relate to 
amounts owed to the Sun; these claims remained with the district 
court. The Review-Journal has also asserted breach of contract 
counterclaims in the district court. Proceedings in the district court 
are currently stayed pending a federal court’s determination, in a 
related case, of whether the 2005 JOA is enforceable under the 
Newspaper Preservation Act. 



 

13 

relating to editorial costs. Id. at 246. He found no damages on the 

Sun’s claim relating to promotional activities costs. Id. at 241-43. 

However, he ordered that, going-forward, the Review-Journal must 

include revenues from certain promotional activities in the EBITDA 

calculation without deducting the corresponding costs—a 

methodology that violates the 2005 JOA and basic accounting 

principles. Id. at 240-41. He granted the Sun’s request for an audit. 

Id. at 246.10 Finally, the arbitrator rejected the Sun’s tortious breach 

claims and denied its request for attorneys’ fees. Id. at 245-47.  

The Review-Journal moved to vacate the award on September 

19, 2019. II AA at 179. The Sun moved to confirm the parts of the 

award in which it had prevailed and to vacate the parts in which it 

had lost. I AA at 147. The district court entered an order confirming 

the award in its entirety on January 28, 2020. V AA at 810. The 

Review-Journal filed a notice of appeal that same day. V AA at 821. 

On February 11, 2020, the Sun filed a notice of cross-appeal 

                                  
10

 The Review-Journal never refused to permit an audit, and therefore 
is not challenging the district court’s confirmation of this portion of 
the award.  



 

14 

challenging the court’s confirmation of the arbitrator’s ruling with 

respect to attorneys’ fees only. V AA at 975. 

On February 18, 2020, the district court entered a judgment on 

the arbitration award. V AA at 991. The Review-Journal filed an 

amended notice of appeal on March 3, 2020. VI AA at 1030. 

STATEMENT OF FACTS 

A. The Old 1989 JOA. 

The Review-Journal and the Sun are newspapers serving the 

Las Vegas metropolitan area. In June 1989, when the Sun was on 

the verge of financial collapse, the Review-Journal and the Sun 

entered a joint operating arrangement (the “1989 JOA”) pursuant to 

the Newspaper Preservation Act, 15 U.S.C. §1801, et seq. (“NPA”). The 

NPA governs joint operating arrangements between a failing 

newspaper and a successful one willing to help out the failing 

newspaper. Id. at §1802. 

Under the 1989 JOA, the Sun, which was the failing newspaper, 

remained a separate and independent daily newspaper with its own 

subscribers. However, the Review-Journal handled and paid for all of 

the Sun’s non-editorial business needs, such as printing and 

circulation. See, e.g., II AA at 261-262, 284-89. As compensation 



 

15 

under the 1989 JOA, the Sun received an annual payment from the 

Review-Journal for the Sun’s editorial costs, and a share of the 

Review-Journal’s and the Sun’s combined profits. II AA at 281-83, 

291. 

B. The 2005 JOA. 

In June 2005, the parties terminated the 1989 JOA and 

replaced it with a new JOA. II AA at 206. Under the 2005 JOA, the 

Sun ceased publishing as a standalone afternoon newspaper. 

Instead, the Sun became a six-to-ten page daily insert to the Review-

Journal. II AA at 218-220, 208. 

The 2005 JOA will be in effect until December 31, 2040, unless 

a court or the parties terminate it earlier. II AA at 207. The following 

provisions of the 2005 JOA are relevant to this appeal. 

1. The Sun’s new compensation structure.  

As noted above, under the 1989 JOA, the Review-Journal 

provided the Sun a payment to be used for the Sun’s editorial costs 

plus a share of the combined profits of both newspapers. II AA at 

281-83, 291. Under the 2005 JOA, however, the Sun was no longer 

a standalone newspaper and no longer had its own sales, 



 

16 

subscribers, or profits. Accordingly, the parties changed the Sun’s 

compensation to reflect this new reality.  

The formula for the Sun’s compensation is set out in Appendix 

D to the 2005 JOA. Appendix D of the 2005 JOA provides that the 

Review-Journal is to make an annual profit-sharing payment to the 

Sun. II AA at 225-28. It also provides that the amount of the payment 

adjusts each year, according to a formula. Id. at 225. 

The formula establishes a first-year payment, then the method 

by which to determine how each subsequent year would vary from 

the one before it. For fiscal year 2005, the first year of the 2005 JOA, 

the Sun received $12 million. II AA at 225. In each subsequent year, 

the Sun’s payment is to be adjusted upward or downward by the 

same percentage that the combined EBITDA of the printed Review 

Journal/Sun and other Review-Journal print publications increased 

or decreased as compared to the prior year. Id. This ensures that the 

Sun’s profit-sharing payment remains proportional to the Review-

Journal’s profit. See id. So, for example, if the EBITDA decreased by 

10% between fiscal year 2005 and 2006, the Sun’s payment in 2006 

would have been $10.8 million, representing a 10% decrease from 



 

17 

the $12 million payment in 2005 ($12 million minus $1.2 million is 

$10.8 million).  

2. The instructions and template for calculating 
EBITDA. 

Appendix D of the 2005 JOA contains explicit instructions for 

how to calculate EBITDA for the purpose of determining the Sun’s 

annual profits payment. II AA at 225-228. 

First, Appendix D specifies which publications are to be 

included in the EBITDA calculation: “EBITDA shall include the 

earnings11 of the Newspapers [i.e., the Review-Journal and the Sun] 

and the earnings of the Review-Journal’s Affiliates derived from 

publications generally circulated in Clark, Nye, or Lincoln Counties, 

Nevada, or any parts thereof.” II AA at 225-26. 

Second, the parties negotiated and provided for specific costs to 

be excluded from the EBITDA calculation. The list of excluded costs 

includes rents, leases or similar expenses for certain production 

                                  
11 “Earnings” refers to the profit left over when all expenses are 
deducted from revenues. See How are Earnings and Income 
Different?, INVESTOPEDIA (Nov. 6, 2019), 
https://www.investopedia.com/ask/answers/070615/what-
difference-between-earnings-and-income.asp. 







 

20 

3. All costs under the 2005 JOA were to be “borne” 
by the Review-Journal, except the Sun’s editorial 
costs. 

The 2005 JOA expressly requires the Review-Journal to “bear” 

all operating costs under the 2005 JOA, except for the Sun’s editorial 

costs. It states, “[a]ll costs, including capital expenditures, of 

operations under this Restated Agreement, except the operation of 

the Sun’s news and editorial department, shall be borne by the 

Review-Journal.” II AA at 208 (emphasis added).  

 

 

 

 

II AA at 233. Thus, the Review-Journal is responsible for paying the 

costs when they become due, and those costs are deducted from 

revenue when the Review-Journal calculates EBITDA. 

4. The 2005 JOA’s new provision regarding editorial 
costs. 

The 2005 JOA treated editorial costs differently than the 1989 

JOA. Under the 1989 JOA, the Review-Journal had borne the 

editorial costs of both the Review-Journal and the Sun by providing 



 

21 

money to the Sun each month that was to go to the Sun’s editorial 

costs. II AA at 258, 281-83.  

The 2005 JOA changed this. Section 4.2 of the 2005 JOA 

provides that “[t]he Review-Journal and the Sun shall each bear their 

own respective editorial costs and shall establish whatever budgets 

each deems appropriate.” II AA at 207. As a result, under the 2005 

JOA, the Review-Journal pays its own editorial costs, as it always 

has, but the Sun is now responsible for its own editorial costs and 

does not receive money from the Review-Journal to cover those costs.  

5. The 2005 JOA changed how promotional costs 
were handled. 

The 2005 JOA also treated promotional costs differently than 

the 1989 JOA. The 1989 JOA had required the Review-Journal to 

establish a budget for promotional activities to be allocated between 

both newspapers. II AA at 263. Reflecting the fact that the Sun was 

now an insert to the Review-Journal, and not a separate newspaper, 

Section 5.1.4 of the 2005 JOA requires the Review-Journal to use 

reasonable efforts to promote both newspapers. II AA at 209. 

The 2005 JOA mandates that promotions of the Review-Journal 

as an advertising medium or to advance circulation “shall include 



 

22 

mention of equal prominence for the Sun.” II AA at 209. However, it 

also provides that the Sun and the Review-Journal may “undertake 

additional promotional activities for their respective newspaper[s] at 

their own expense.” Id. Often, the Review-Journal engages in 

additional promotional activities via trade deals where no money 

changes hands—for example, the Review-Journal might give free 

newspaper advertising to a company putting on an event (like a 

sporting event or trade show) in exchange for a sign promoting the 

Review-Journal at the event venue. See II AA at 241-42. 

C. The Sun’s Lawsuit against the Review-Journal.  

The Review-Journal, regardless of who owned it, has always 

calculated EBITDA consistent with the 2004 Stephens Media profit 

and loss statement,  

 For the first nine years of the 

2005 JOA, the Sun never complained about editorial costs being 

deducted. See II AA at 226. 

However, in 2014, the Sun suddenly did an about-face and sued 

the Review-Journal’s prior owner, claiming that the prior owner 

breached the 2005 JOA by deducting the Review-Journal’s editorial 

costs when calculating EBITDA. I AA at 105. That case settled 



 

23 

confidentially in 2016, and was dismissed with prejudice without a 

ruling on the merits. I AA at 113. 

In April 2018, the Sun sued the Review-Journal’s current 

owners, contending, among other things, that the Review-Journal 

breached the 2005 JOA by deducting editorial costs, and costs for 

promotions that did not feature the Sun in equal prominence, when 

calculating EBITDA. I AA at 1, 21-29. The Sun asserted claims for 

declaratory relief, breach of contract, and tortious breach of the 

covenant of good faith and fair dealing. Id. at 21-29. The Sun also 

asserted other claims not related to its compensation. See id. at 28-

29. The Court ordered the parties to arbitrate all of the Sun’s claims 

that related to any amounts owed under the 2005 JOA. I AA at 115.  

D. The Arbitrator Disregarded the 2005 JOA’s EBITDA 
Formula. 

1. Despite the 2005 JOA’s plain language, the 
arbitrator held that the Review-Journal’s 
editorial costs could not be deducted. 

 

 

 

II AA at 226, 233. The arbitrator, however, rejected the unambiguous 



 

24 

EBITDA formula in the 2005 JOA. Instead, he ruled, among other 

things, that the Review-Journal was prohibited from deducting 

editorial costs when calculating EBITDA for the purpose of 

determining the Sun’s annual profit-sharing payment. II AA at 238-

39. 

 

 

 

  

 

         

 

 

 

  

Yet despite clearly acknowledging that the Review-Journal’s 

editorial costs were allowable deductions under the EBITDA formula 

in the 2005 JOA and accepted by the Sun for nine years, the 

arbitrator nonetheless decided that the 2005 JOA prohibits the 



 

25 

Review-Journal from deducting its editorial costs, and awarded the 

Sun over $1.6 million as a result. II AA at 240-41, 246.  

Although his reasoning is opaque, the arbitrator seems to have 

thought that section 4.2 of the 2005 JOA eliminated the express 

requirement that editorial expenses be deducted in the EBITDA 

calculation. Specifically, he seems to have thought that if the 2005 

JOA required the Review-Journal to bear an expense, then that 

expense could not be deducted when calculating EBITDA. Thus, after 

acknowledging that Appendix D of the 2005 JOA required EBITDA to 

be calculated consistent with the computation of Retention in the 

2004 Stephens Media profit and loss statement, II AA at 240, the 

arbitrator held that Section 4.2 of the JOA, which requires each 

newspaper to bear its own editorial expenses “mean[s] that the RJ 

would not, in keeping the books of the JOA, be permitted to deduct 

editorial expenses of the RJ in computing EBITDA of the JOA and the 

subsequent annual profits payment (if any) to the Sun.” Id. The 

arbitrator made no attempt to square his ruling with the 2005 JOA’s 

express requirement that the Review-Journal “bear” all of the 

newspapers’ operating expenses  



 

26 

 

 See II AA at 208, 233. 

2. Despite the 2005 JOA’s plain language, the 
arbitrator held that the Review-Journal’s 
separate promotional costs could not be 
deducted. 

With respect to promotional costs, the arbitrator recognized that 

under the 2005 JOA  

 II AA at 241. 

However, he held that the Review-Journal had breached the 2005 

JOA by deducting as part of the EBITDA calculation the costs of 

promotional activities that did not include the Sun. Id. The arbitrator 

awarded the Sun no damages on this claim. Id. at 242.  

As with his ruling on editorial costs, the arbitrator seems to 

have thought that since section 5.1.4 of the 2005 JOA allows 

additional promotional activities to be undertaken at each 

newspaper’s “own expense,” then the Review-Journal’s costs for 

these promotional activities could not be deducted in the EBITDA 

calculation. See II AA at 241-43. 

Compounding his mistake, the arbitrator further ordered, 

bizarrely, that, going forward, the Review-Journal was required to 



 

27 

 

 

 

 II AA at 242.  

 

 

 See id. This violates basic accounting principles, which 

require expenses (i.e., costs) to be matched to revenues, and 

completely rewrites the EBITDA formula.12  

 

 

 See id. 

                                  
12 ATTORNEY’S HANDBOOK OF ACCOUNTING, AUDITING, AND FINANCIAL 

REPORTING, § 4.04[2] (4th ed. 2017) (“[T]he matching principle has 
been integral to the calculation of a meaningful net income or net 
loss. Simply stated, matching means offsetting the expenses directly 
related to the production of revenues in any given period against 
those revenues to determine the entity’s net earnings over that 
period.”). 



 

28 

E. The District Court Rubber-Stamped the Award. 

The Review-Journal moved to vacate the award, and the Sun 

moved to partially confirm and partially vacate the award. II AA at 

179, I AA at 147.  

At the hearing on October 22, 2019, while arguing that the 

arbitrator was right to ignore the 2005 JOA’s plain language, the 

Sun’s counsel acknowledged that a literal reading of the 2005 JOA 

supported the Review-Journal’s argument. IV AA at 649: 6-9 (“the 

literal reading of the retention sentence is all the Review Journal 

has”).13  

The district court judge likewise seemed to agree that the 

arbitrator failed to follow the 2005 JOA’s plain language. However, 

he repeatedly expressed concern that he was not permitted to 

overrule an arbitrator no matter what the circumstances. For 

example, after the Review-Journal’s counsel walked through the 

2005 JOA’s language and how the award conflicted with that 

language, the district judge responded by saying “as a trial judge, 

                                  
13

 It is hardly all the Review-Journal has, but it is all the Review-
Journal needs, and it is quite telling that the Sun’s counsel has 
admitted  

 



 

29 

sometimes I feel when it comes to these specific issues my hands are 

somewhat tied.” IV AA at 614:12-17, see also 619:4-6.  

On January 28, 2020, the district court issued findings of fact 

and conclusions of law confirming the arbitration award in its 

entirety. Consistent with his stated concern that he did not have the 

power to overturn an arbitration award even if it was wrong, the judge 

carefully avoided engaging with the arbitrator’s ruling. Instead, he 

just ruled, conclusorily, that there was no “clear and convincing 

evidence” that the arbitrator “manifestly disregarded” the 2005 JOA. 

V AA at 816.  

SUMMARY OF THE ARGUMENT 

The 2005 JOA could not have been more clear about how 

EBITDA was to be calculated. The parties even incorporated a picture 

showing each line item to be deducted. The arbitrator had no 

authority to unilaterally impose a new and different financial 

arrangement that the parties did not bargain for. Under this Court’s 

settled precedent, the district court was obligated to vacate the 

award. Confirming the award was reversible error. Coblentz, 112 Nev. 

at 1169; Wichinsky, 109 Nev. at 89. 



 

30 

The district court’s reliance on Washoe Cty. Sch. Dist. v. White, 

133 Nev. 301, 304, 396 P.3d 834, 838 (2017), as justification for 

confirming the award was misplaced. Washoe did not overrule this 

Court’s precedent requiring vacatur when an arbitrator deviates from 

the plain language of the parties’ agreement. To the contrary, the 

Washoe Court expressly recognized that an arbitrator “is not free to 

contradict the express language of the contract.” Washoe, 133 

Nev. at 304 (citations omitted) (emphasis added). Because the award 

here contradicted the 2005 JOA’s express formula for calculating 

EBITDA, there was clear and convincing evidence of a conflict 

between the agreement and the award, mandating vacatur. See 

Coblentz, 112 Nev. at 1169. 

The Court should reject the Sun’s contention that by deducting 

editorial and promotional costs when calculating EBITDA, the 

Review-Journal is improperly “charging” its separate costs “to the 

JOA.” That contention has no basis whatsoever in the 2005 JOA. The 

method the parties chose for compensating the Sun was an annual 

profits payment that adjusted based on the combined EBITDA of the 

Review-Journal/Sun joint media product, together with the Review-

Journal’s other print publications. II AA at 225-26. The EBITDA 



 

31 

formula in the 2005 JOA was agreed to by both parties and it 

unambiguously      

 Id. If the Sun thought 

it was unfair to use an EBITDA formula that allowed deductions for 

costs that it claims did not directly benefit the Sun, it could have 

bargained for a different formula. But it did not.14 

The Court should also reject the Sun’s attempts to manufacture 

an ambiguity in the 2005 JOA that would justify the arbitrator’s 

departure from the plain language. The Sun’s unsupported assertion 

that when the 2005 JOA states in sections 4.2 and 5.1.4 that the 

Review-Journal must “bear” its editorial costs and engage in separate 

promotional activities “at its own expense,” this really means that 

these costs cannot be deducted in the EBITDA calculation, deserves 

no weight. To bear a cost or do something at your own expense means 

that you pay that cost. It does not mean the cost cannot be deducted 

in an earnings calculation. Merely asserting idiosyncratic definitions 

                                  
14 The Sun’s claims that editorial and promotional expenditures do 
not benefit the Sun are without merit, as well, though the issue is 
irrelevant to this case. 



 

32 

of common English words does not render a clear contract 

ambiguous.  

Importantly, the 2005 JOA mandates that “all costs” under the 

JOA except for the Sun’s editorial costs “shall be borne by Review-

Journal.” II AA at 208.  

 

 

See II AA at 233. This confirms that the term “bear/borne,” as used 

in the 2005 JOA, means pay, not “exclude from the EBITDA 

calculation.” Moreover, if the Sun really believed that any costs that 

the contract said should be “borne” by the Review-Journal could not 

be deducted when calculating EBITDA, it would be arguing the 

Review-Journal is not entitled to deduct any costs at all from 

revenues in that calculation. After all, Section 5.1 states that all 

operating costs are borne by the Review-Journal. Yet the Sun is 

conspicuously not arguing that no operating costs whatsoever can be 

deducted in the EBITDA calculation—and with good reason, because 

it knows an EBITDA calculation requires costs to be deducted.  

As a matter of basic accounting, expenses (i.e., costs) borne by 

a company must be deducted when calculating EBITDA. EBITDA is a 



 

33 

measure of profitability, which is determined by subtracting 

expenses from revenues. An EBITDA calculation thus requires 

expenses to be deducted from revenues. That is the entire point of the 

calculation.  

 

 

 The arbitrator’s conclusion that costs borne 

by a company cannot be deducted when calculating EBITDA is 

exactly backwards. 

Contrary to the Sun’s assertions, following the 2005 JOA’s plain 

language does not render sections 4.2 and 5.1.4 meaningless. 

Section 4.2 establishes that instead of the Review-Journal paying 

both newspapers’ editorial costs, as was the case under the 1989 

JOA, each newspaper is now responsible for its own editorial budget 

and costs. Section 5.1.4, among other things, establishes each 

newspaper is entitled to engage in separate promotional activities. 

Because these provisions have nothing to do with the EBITDA 

calculation, following the contractually-mandated EBITDA formula 

cannot render these provisions meaningless. Similarly, because 

sections 4.2 and 5.1.4 have nothing to do with the EBITDA 



 

34 

calculation and do not conflict with the EBITDA formula in Appendix 

D, they cannot operate to eliminate that unambiguous formula, as 

the arbitrator wrongly thought they did for some reason.  

The arbitration award, on its face, conflicts with the 

unambiguous EBITDA formula in the 2005 JOA. There is no 

colorable argument to the contrary. This Court’s precedent, including 

Coblentz and Washoe, makes clear that arbitrators do not have the 

discretion to issue awards that contradict the underlying contract. 

As explained in more detail below, the district court’s order 

confirming the award should be reversed. 

ARGUMENT 

I. Standard of Review. 

This Court reviews a district court’s decision to vacate or 

confirm an arbitration award de novo. Thomas v. City of N. Las Vegas, 

122 Nev. 82, 97, 127 P.3d 1057, 1067 (2006). Likewise, a district 

court’s interpretation of a contract is also reviewed de novo. Anderson 

v. Sanchez, 132 Nev. 357, 360, 373 P. 3d 860, 863 (2016). 



 

35 

II. The District Court Failed to Follow Mandatory Precedent 
that Required the Award to be Vacated.  

A. This Court’s Precedent Requiring Courts to Vacate 
Arbitration Awards that Contradict the Parties’ 
Agreement Was Controlling Here. 

The district court’s refusal to vacate the award out of fear of 

overstepping its authority was reversible error grounded in a 

misunderstanding of this Court’s precedents.  

This Court has never held that trial courts must turn a blind 

eye when an arbitrator disregards or rewrites the parties’ contract, 

as the arbitrator did here. To the contrary, this Court has repeatedly 

admonished trial courts that “the deference accorded an 

arbitrator . . . is not limitless; he is not free to contradict the express 

language of the contract.” Washoe, 133 Nev. at 304 (emphasis added); 

Int’l Ass’n of Firefighters, Local 1285 v. City of Las Vegas, 107 Nev. 

906, 910, 823 P.2d 877, 879 (1991) (same).  

Accordingly, a district court must vacate an arbitration award 

that conflicts with the express language of the parties’ contract. 

Coblentz, 112 Nev. at 1169 (reversing district court order affirming 

arbitration award that conflicted with the contract); Wichinsky, 109 



 

36 

Nev. at 89 (if an award is “unsupported by the agreement, it may not 

be enforced”) (quoting Exber, 92 Nev. at 731).  

Coblentz is directly on point and compelled vacatur of the award 

here. Coblentz involved a lease agreement that required the lessee to 

name the property owner as an additional insured on its liability 

insurance policy. Coblentz, 112 Nev. at 1164-65. After a guest slipped 

and fell on the property and sued both the property owner and the 

lessee, it was revealed that the lessee had not named the property 

owner as an additional insured, as the contract required. Id. at 1165. 

The property owner filed a cross-claim against the lessee, and the 

issue of whether the lessee was obligated to insure the property 

owner was submitted to arbitration. Id. Just as the arbitrator here 

ignored the express, unambiguous EBITDA formula and template in 

the 2005 JOA, the arbitrators in Coblentz ignored the unambiguous 

insurance provision and held that the lessee did not breach its 

contractual obligation to name the property owner as an additional 

insured. Id. at 1166.  

The arbitrators in Coblentz, just like the arbitrator here, read a 

material provision out of the agreement because they wrongly 

thought it was modified by another, unrelated provision. In addition 



 

37 

to requiring the lessee to name the property owner as an insured, the 

agreement in Coblentz also required the lessee to “indemnify and hold 

harmless” the property owner in certain limited circumstances. 

Coblentz, 112 Nev. at 1168. The arbitrators in Coblentz conflated the 

concepts of insurance and indemnity, and wrongly concluded that 

the limitations on the lessee’s duty to indemnify also applied to the 

duty to insure. Id. And, like the district court here, the district court 

in Coblentz confirmed the award, holding that arbitration awards 

must be confirmed “even if the decision is erroneous.” Id. at 1169.  

This Court reversed. It held that “the arbitrators erred as a 

matter of law in not recognizing that [the lessee] had violated its duty 

to insure, which was obvious in the contract and distinct from its 

duty to indemnify.” Coblentz, 112 Nev. at 1168-69. Notably, the 

Coblentz Court was undeterred by the fact that the arbitrators had 

duly considered the contract language, and the opinion does not 

suggest that the trial court should have deferred to the arbitrators’ 

plainly incorrect conclusion. See id. Instead, the Court observed that 

the award conflicted with the contract, and held that the award 

should have been vacated because the arbitrators manifestly 

disregarded the law by reading a provision—the lessee’s duty to name 



 

38 

the property owner as an additional insured—out of the contract. Id. 

at 1169.  

Coblentz thus clearly holds, consistent with this Court’s other 

jurisprudence, that an arbitration award must be vacated if it 

conflicts with the parties’ contract. Coblentz, 112 Nev. at 1168-69; 

Wichinsky, 109 Nev. at 89. And Coblentz controls here because, as 

explained above, there is no real dispute that the arbitrator’s ruling 

conflicts with the 2005 JOA’s plain language. The 2005 JOA requires 

the parties to calculate EBITDA consistent with the “Retention” 

calculation on the 2004 Stephens Media profit and loss statement. 

II AA at 226.  

 II AA 

at 233.15 Notwithstanding the 2005 JOA’s unambiguous instructions 

for how to calculate EBITDA, the arbitrator ruled that deducting 

editorial costs and certain promotional costs was prohibited, and 

ordered the Review-Journal to pay the Sun over $1.6 million dollars 

                                  
15 Because the profit and loss statement was expressly referenced in 
the 2005 JOA, it is part of that agreement. Pentax Corp. v. Boyd, 111 
Nev. 1296, 1300, 904 P.2d 1024, 1026-27 (1995); Paseo Verde Gibson 
Apts. LLC v. Valley Ass’n, Inc., No. 216CV03000KJDPAL, 2018 WL 
1536806, at *3 (D. Nev. Mar. 29, 2018). 



 

39 

for supposedly breaching the 2005 JOA by deducting editorial costs. 

II AA at 240-41, 246. Also contrary to the 2005 JOA, he ordered the 

Review-Journal to  

 

 

 Id. at 242.  

Accordingly, because the award, on its face, conflicted with the 

2005 JOA’s plain language, the district court should have followed 

Coblentz and vacated the award. 

B. Washoe Did Not Overrule Coblentz and Does Not 

Justify the District Court’s Refusal to Vacate the 
Award. 

The district court apparently believed that this Court’s decision 

in Washoe, 133 Nev. at 304, precluded it from vacating the award 

even though it conflicted with the 2005 JOA. But Washoe did not 

overrule Coblentz or call into question the settled rule that arbitrators 

may not disregard the parties’ contract.  

Washoe involved an arbitration in which a principal who 

misappropriated school funds challenged her termination for cause. 

Washoe, 133 Nev. at 302-03. After the arbitrator ruled against her, 

she moved to vacate the award, claiming that the arbitrator 



 

40 

disregarded a provision in the collective bargaining agreement 

requiring progressive discipline prior to termination. Id. at 304. This 

Court analyzed the contract provision at issue and concluded that, 

contrary to the teacher’s assertion, progressive discipline was not 

required in cases of egregious or repeat infractions. Id. at 305.  

Washoe did not change the law requiring arbitrators to follow 

the parties’ contract. To the contrary, the Washoe Court recognized 

and reaffirmed the rule that “the deference accorded an 

arbitrator . . . is not limitless; he is not free to contradict the express 

language of the contract.” Washoe, 133 Nev. at 304 (quoting Int’l 

Ass’n of Firefighters, Local 1285, 107 Nev. at 910). The award in 

Washoe was affirmed because the Court there analyzed the parties’ 

contract and concluded that the arbitrator followed it. Washoe, 133 

Nev. at 304-05. Here, by contrast, the district court judge concluded, 

incorrectly, that he was obligated to defer to the arbitrator without 

independently analyzing the 2005 JOA to see if the award conflicted 

with the agreement’s language. Nothing in Washoe compels that 

result. 



 

41 

III. None of the Sun’s or the Arbitrator’s Arguments Justify 
Ignoring the 2005 JOA’s Plain Language.  

A. The Review-Journal Is Not Improperly “Charging the 
JOA” For Separate Costs. 

In the proceedings below, the Sun tried to confuse the court 

with convoluted rhetoric about how the Review-Journal is 

supposedly “charging the JOA” for its separate editorial and 

promotional costs, when the only deductions are supposed to be for 

costs that jointly benefit the Review-Journal and Sun. This whole 

argument is a fiction with no basis in the 2005 JOA. 

The mandatory deductions under the 2005 JOA are expressly 

not limited to costs that jointly benefit the Review-Journal and Sun. 

To the contrary, as the 2005 JOA  

 

 

 See II AA at 233, 225-26 

(Appendix D of the 2005 JOA stating that the EBITDA calculation 

“shall include the earnings of the Newspapers and the earnings of the 

Review-Journal’s Affiliates derived from publications generally 

circulated in Clark, Nye, or Lincoln Nevada or any parts thereof.”) 

(emphasis added).  



 

42 

The fact that the parties chose an EBITDA formula that 

included earnings from publications that were not even part of the 

Review-Journal/Sun joint media product defeats the Sun’s contention 

that the EBITDA calculation was supposed to be limited to joint 

expenses of the Review-Journal and Sun. Moreover, not that it 

matters since the 2005 JOA is clear about which deductions are 

required, the Sun is an insert in the Review-Journal and makes more 

money if the Review-Journal is profitable. Costs expended by the 

Review-Journal on the editorial product of the newspaper, or on 

promotions, benefit both the Review-Journal and the Sun. Plainly, 

the Sun now wishes it had made a different arrangement—but its 

years-after-the-fact dissatisfaction with the deal that it made is not a 

basis to rewrite the contract. Reno Club v. Young Inv. Co., 64 Nev. 

312, 324, 182 P.2d 1011, 1016–17 (1947) (“Courts cannot make for 

the parties better agreements than they themselves have been 

satisfied to make or rewrite contracts because they operate harshly 

or inequitably as to one of the parties.”).  



 

43 

B. The Sun’s Attempt to Avoid the 2005 JOA’s Plain 
Language by Manufacturing an Ambiguity Is Baseless.  

Straining to justify the arbitrator’s conclusion, the Sun has 

resorted to simply denying the 2005 JOA means what it says. The 

Sun apparently hopes arguing against the 2005 JOA’s plain language 

will be enough to persuade this Court that the EBITDA formula is 

ambiguous, so that it can then pitch the award as a valid act of 

“contract interpretation” by the arbitrator.  

The EBITDA formula in the 2005 JOA, like the insurance 

provision in Coblentz, is unambiguous and does not require 

“interpretation.” Coblentz, 112 Nev. At 1169. The 2005 JOA contains 

clear instructions and even incorporates a template for how to 

calculate EBITDA. II AA at 226, 233. The only applicable contract 

interpretation principle here is the one requiring a contract’s plain 

language to be enforced as written. See Mendenhall v. Tassinari, 133 

Nev. 614, 624, 403 P.3d 364, 373 (2017) (a clear and unambiguous 

contract must be enforced as written); Reno Club, 64 Nev. at 323-24 

(“Interpretation of an agreement does not include its modification or 

the creation of a new or different one. A court is not at liberty to revise 

an agreement while professing to construe it.”). 



 

44 

In an attempt to avoid the 2005 JOA’s plain language, the Sun 

asserts that when Section 4.2 states that each party must “bear” its 

own editorial costs, this really meant that editorial costs could not be 

deducted in the EBITDA calculation. The Sun likewise asserts that 

when Section 5.1.4 states that each party may engage in separate 

promotional activities “at their own expense,” this meant the costs of 

those activities could not be deducted in the EBITDA calculation.  

These assertions are obviously wrong. There simply is no 

ambiguity. The terms “bear . . . costs” and “and at their own expense” 

mean that the Review-Journal pays these costs. Importantly, the 

parties used the terms “bear” and “borne” consistently throughout 

the 2005 JOA to refer to costs paid by the Review-Journal. See II AA 

at 208 (“[a]ll costs, including capital expenditures, of operations 

under this Restated Agreement, except the operation of the Sun’s 

news and editorial department, shall be borne by Review-Journal.”) 

(emphasis added).  

          

 II AA at 233.  



 

45 

The 2005 JOA simply cannot be read the way the Sun proposes. 

The word bear/borne cannot mean “pay” in section 5.1 while at the 

same time meaning “exclude from the EBITDA calculation” in section 

4.2 and section 5.1.4. This would violate the established rule that a 

term used by the parties in a contract must be given the same 

meaning throughout the contract. 11 Williston on Contracts § 32.6 

(4th ed. 2020). Moreover, by twisting the contractual language 

beyond recognition to manufacture a conflict between provisions, the 

Sun also is violating the rule that contract provisions cannot be read 

as conflicting if they can be harmonized. See Chemeon Surface 

Technology, LLC v. Metalast International, Inc., No. 

315CV00294MMDVPC, 2017 WL 1015009, *1 (D. Nev. Mar. 15 

2017).  

It is worth noting the Sun’s argument gets basic accounting 

principles backwards. Accounting principles require that costs borne 

by a company must be deducted when calculating EBITDA. This is 

because to calculate EBITDA, which is a measure of profit, expenses 



 

46 

must be deducted from revenues.16 The fact that the Review-Journal 

pays its own editorial costs and the costs of its separate promotional 

activities is entirely consistent with Appendix D  

, which shows that the editorial costs 

and separate promotional costs borne by the Review-Journal must 

be deducted in the EBITDA calculation.  

The Sun may argue that if editorial and promotional costs are 

deducted, then the Sun is essentially bearing (i.e., paying) these costs 

because the deductions reduce the Review-Journal’s EBITDA and 

therefore correspondingly reduce the Sun’s profits payment. But this 

argument necessarily fails because the Sun expressly agreed to have 

its compensation tied to the Review-Journal’s EBITDA. II AA at 225-

26. By the Sun’s logic, all of the Review-Journal’s deductions for any 

operating costs violate the 2005 JOA because any costs being 

deducted thereby become, supposedly, “borne” by the Sun, when 

section 5.1 of the agreement requires all costs to be borne by the 

                                  
16 See The Formula for Calculating EBITDA (with Examples), 
INVESTOPEDIA (Dec. 17, 2019), 
https://www.investopedia.com/ask/answers/031815/what-
formula-calculating-ebitda.asp. 



 

47 

Review-Journal. Yet the Sun is conspicuously not making this 

argument, because it knows it is absurd.  

The arbitrator should have rejected the Sun’s argument out of 

hand and followed the unambiguous EBITDA formula. Instead, he 

was lured into making the same error that the arbitrators made in 

Coblentz. In Coblentz, the arbitrators wrongly held that the lessee did 

not have to insure the property owner because they thought that an 

unrelated provision that placed conditions on the lessee’s duty to 

indemnify was inconsistent with the express provision that imposed 

on the lessee an unambiguous duty to insure. Coblentz, 112 Nev. at 

1168. Here, the arbitrator wrongly held that the Review-Journal was 

barred from deducting editorial and separate promotional costs 

because, in direct conflict with the plain language of the 

unambiguous contract, he decided that unrelated provisions 

establishing who must pay these costs were inconsistent with and 

therefore eliminated the express EBITDA formula. As Coblentz makes 

clear, this is not a valid exercise of discretion. It is a failure to honor 

the parties’ contract that mandates vacatur of the award. Id. at 1169. 



 

48 

C. The Court Should Reject the Sun’s Attempt to Use 
“Contract Interpretation” to Avoid the 2005 JOA’s 
Plain Meaning. 

In the proceedings below, the Sun put forward several “contract 

interpretation” arguments that it claims justify the arbitrator’s failure 

to follow the 2005 JOA. However, whenever the Sun tries to invoke 

contract interpretation principles to explain why unambiguous 

contract provisions should be ignored, it just trips over its own feet. 

This is because when a contract provision is clear, as the EBITDA 

formula is here, any reading that conflicts with the plain language 

will necessarily violate numerous contract interpretation principles.  

First, the Sun has argued that following the EBITDA formula 

set out in Appendix D of the 2005 JOA and the Stephens Media profit 

and loss statement would render Section 4.2 and 5.1.4 meaningless. 

This is wrong. Section 4.2 does the work of establishing who pays for 

whose editorial costs in the first instance and sets the editorial 

budget for each paper—it provides that each paper pays its own 

editorial costs and establishes whatever budget it deems appropriate. 

This was a change from the 1989 JOA, under which the Review-

Journal bore the editorial costs of both newspapers. Similarly, 

Section 5.1.4 explains how promotional activities costs are to be 



 

49 

handled and paid for now that the Sun is not a separate newspaper 

but instead an insert in the Review-Journal. II AA at 209. Because 

these provisions are all perfectly consistent, enforcing one of them 

cannot render the others meaningless.17  

Second, the Sun has argued—and apparently persuaded the 

arbitrator—that section 4.2 supposedly superseded the EBITDA 

formula because it was “new” and “specific.” II AA at 240. The 

newness or specificity of section 4.2 is irrelevant because section 4.2 

has nothing to do with the EBITDA calculation and does not conflict 

with the unambiguous EBITDA formula that appears in Appendix D. 

In any event, the EBITDA formula and section 4.2 both came into 

being for the first time in the 2005 JOA. The 1989 JOA did not require 

an EBITDA calculation. See II AA at 258, 281-83. The same is true of 

section 5.1.4—it was created at the same time as the EBITDA 

formula, and was not a later addition. All three of these provisions 

were equally new. And the EBITDA formula, which identifies every 

                                  
17 To the contrary, ignoring the 2005 JOA’s clear instructions for 
calculating EBITDA impermissibly renders those instructions 
meaningless. Coblentz, 112 Nev. at 1169 (vacating award because the 
arbitrator ignored an unambiguous contract provision, rendering it 
meaningless). 



 

50 

line item to be deducted, is plainly the more specific instruction for 

how to calculate EBITDA than either section 4.2 or 5.1.4, neither of 

which mention EBITDA at all.  

Third, because the 2005 JOA contains a list of costs to be 

excluded from the EBITDA calculation, and promotional and editorial 

costs are not on that list, the JOA cannot as a matter of law be read 

to exclude those costs from the EBITDA calculation. See Nevada Food 

King, Inc. v. Reno Press Brick Co., 81 Nev. 135, 138, 400 P. 2d 140, 

142 (1965) (Nevada courts apply the maxim of expressio unius est 

exclusio alterius or “the expression of one thing excludes others,” 

meaning that when a contract expressly enumerates items, any items 

not included on the list must be excluded.). 

Finally, the Sun is asking this Court to endorse a patently 

absurd result: a doctored “EBITDA” calculation that fails to account 

for large expense categories, potentially causing the Review-Journal 

to report profits that do not exist, and forcing it to make profit-

sharing payments to the Sun even when there are no profits to share. 

This violates the settled rule that contracts cannot be read to lead to 

absurd results. Reno Club, 64 Nev. at 325 (providing that “[a] contract 

should not be construed so as to lead to an absurd result”). 



 

51 

IV. Because the Award, on Its Face, Conflicts with the 2005 
JOA’s Unambiguous EBITDA Formula, the Conflict Was 
“Clear And Convincing.”  

It is difficult to imagine a more clear and convincing example of 

an arbitrator disregarding the parties’ agreement than what the 

arbitrator did here. Whether or not the 2005 JOA required editorial 

and promotional activities costs to be deducted in the EBITDA 

calculation is a legal question that is answered conclusively by the 

2005 JOA and its bargained-for template for the EBITDA calculation. 

There were no factual issues to weigh.  

The 2005 JOA requires the parties to calculate EBITDA “in a 

manner consistent with the computation of ‘Retention’ as that line 

item appears on the profit and loss statement for Stephens Media 

Group for the period ended December 31, 2004.” II AA at 226.  

 

 

 

 

 II AA at 

240-41. The evidence that the award conflicts with the 2005 JOA is 

not just clear and convincing, it is beyond any doubt.  



 

52 

Tellingly, although the district court incorrectly believed, for 

some reason, that the “clear and convincing” standard was not met, 

it was wholly unable to articulate any way in which the arbitrator’s 

ruling was even conceivably consistent with the 2005 JOA. In the 

place of analysis, the court simply recited the arbitrator’s conclusion. 

See V AA at 815-19. Presumably, the court believed that the mere 

fact that the arbitrator had stated a basis for his conclusion, 

regardless of how erroneous, precluded a finding that the “clear and 

convincing” standard was met. See id. 

Regardless, the district court’s affirmance is a misapplication of 

the law. “Clear and convincing evidence” is simply an evidentiary 

standard that means “beyond a mere preponderance of the evidence.” 

King v. St. Clair, 134 Nev. 137, 139-140, 414 P.3d 314, 316 (2018) 

(holding that to satisfy the “clear and convincing” standard, evidence 

need not “possess such a degree of force as to be irresistible”) 

(citations omitted). In this case, the evidence is irresistible, even 

though it need not be. The evidence is clear and convincing that the 

arbitrator wrongly ignored the express language of the 2005 JOA. See 

Coblentz, 112 Nev. at 1169. 



 

53 

CONCLUSION 

The 2005 JOA clearly and unambiguously requires that EBITDA 

is to be calculated “consistent with the computation of ‘Retention’ as 

that line item appears on the profit and loss statement for Stephens 

Media Group for the period ended December 31, 2004.” II AA at 226. 

 

 

 II AA at 233. The separate list of items to be 

excluded from the calculation does not include editorial or 

promotional costs. II AA 226. The arbitrator was legally obligated to 

follow the plain terms of the 2005 JOA; instead, he rewrote the 

agreement, thereby potentially giving a windfall to the Sun by basing 

its profit payments on a doctored, inflated “EBITDA” that ignores 

large expense categories. Under this Court’s precedents, it was error 

for the district court to confirm the award.  

The Review-Journal respectfully requests that this Court 

reverse the judgment below and remand with instructions to vacate 

the portions of the award that (1) hold that editorial costs and 

promotional costs may not be deducted in the EBITDA calculation, 

(2) award damages on the Sun’s breach of contract claim based on 



 

54 

allegedly improper editorial expense deductions, and (3) order the 

Review-Journal to include revenues from additional promotional 

activities in the EBITDA calculation without deducting the associated 

costs. 

DATED this 1st day of June, 2020. 
KEMP JONES, LLP 
 
 /s/ J. Randall Jones    
J. Randall Jones, (#1927) 
Michael J. Gayan, (#11135) 
Mona Kaveh, (#11825) 
3800 Howard Hughes Parkway, 17th 
Floor 
Las Vegas, Nevada 89169 
 
Richard L. Stone (pro hac vice) 
David R. Singer (pro hac vice) 
Amy M. Gallegos (pro hac vice) 
JENNER & BLOCK LLP 
633 West 5th Street, Suite 3600 
Los Angeles, California 90071-2054 
 
Attorneys for Appellants/Cross-
Respondents 
News+Media Capital Group LLP and 
Las Vegas Review-Journal, Inc. 

 
 



 

55 

CERTIFICATE OF COMPLIANCE 

1. I hereby certify that this brief complies with the formatting 

requirements of NRAP 32(a)(4), the typeface requirements of NRAP 

32(a)(5) and the type style of NRAP 32(a)(6) because this brief has 

been prepared in a proportionally spaced typeface using Office Word 

2013 in size 14 font in Bookman Old Style. 

2. I further certify that this brief complies with the page- or 

type-volume limitations of NRAP 28.1(e)(2)(B)(i) because, excluding 

the parts of the brief exempted by NRAP 32(a)(7)(C), it is 

proportionately spaced, has a typeface of 14 points or more, and 

contains 10,775 words. 

3. Finally, I hereby certify that I have read this appellate brief, 

and to the best of my knowledge, information, and belief, it is not 

frivolous or interposed for an improper purpose. I further certify that 

this brief complies with all applicable Nevada Rules of Appellate 

Procedure, in particular NRAP 28(e)(1), which requires every 

assertion in the brief regarding matters in the record to be supported 

by reference to the page and volume number, if any, of the transcript 



 

56 

or appendix where the matter relied on is to be found. I understand 

that I may be subject to sanctions. 

DATED this 1st day of June, 2020. 

 
KEMP JONES, LLP 
 
 
 /s/ J. Randall Jones    
J. Randall Jones, (#1927) 
Michael J. Gayan, (#11135) 
Mona Kaveh, (#11825) 
3800 Howard Hughes Parkway, 17th 
Floor 
Las Vegas, Nevada 89169 

 
 
  



57 

CERTIFICATE OF SERVICE 

I hereby certify that on the 1st day of June, 2020, the foregoing 

Opening Brief of Appellants/Cross-Respondents [FILED UNDER 

SEAL] was served by First Class U.S. Mail, postage prepaid, 

addressed as follows: 

LEWIS ROCA ROTHGERBER CHRISTIE LLP 
E. LEIF REID
KRISTEN L. MARTINI
NICOLE SCOTT
One East Liberty Street, Suite 300
Reno, Nevada 89501

PISANELLI BICE PLLC 
JAMES J. PISANELLI 
TODD L. BICE 
JORDAN T. SMITH 
400 South 7th Street, Suite 300 
Las Vegas, Nevada 89101 

Attorneys for Respondent/ 
Cross-Appellant Las Vegas Sun, Inc. 

Supreme Court of Nevada 
201 South Carson Street, #201 
Carson City, Nevada 89701 

 /s/Angela Embrey 
An employee of Kemp Jones, LLP 




